Primer indicador Sense definir # - Sense definir |
Segon indicador Sense definir # - Sense definir |
Codis de subcamp | |
$a - Joc de caràcters primari G0 (NR) $b - Joc de caràcters primari G1 (NR) |
$c - Joc de caràcters alternatiu G0 o G1 (R) |
Informació que indica que els registres es van codificar amb jocs de caràcters altres que ISO 10646 (o Unicode). Una descripció detallada de les seqüències d'escapament usades en els registres MARC es proporciona a MARC 21 Specifications for Record Structure, Character Sets, and Exchange Media.
S'alerta els usuaris que pot ser requerit un processament especial. Es poden utilitzar tots els codis per identificar els jocs de caràcters excepte el primer carácter de les seqüències d'escapament que designa els jocs (el primer caràcter és el caràcter d'escapament, l'hexadecimal 1B).
066 | ##$a(N [El caràcter intermedi en la designació de seqüència és l'hexadecimal 28 (el gràfic ASCII "(" parèntesi obert) que identifica el joc de caràcters com un byte per caràcter i el seu ús com a joc G0, i el caràcter final és l'hexadecimal 4E (el gràfic ASCII "N") que identifica el joc del ciríl·lic bàsic |
066 | ##$a$1 [El caràcter intermedi en la designació de seqüència és hexadecimal 24 (el gràfic ASCII "$" parèntesi obert) que identifica el joc de caràcters com a múltiples bytes per caràcter i el seu ús com a joc G0, i el caràcter final és hexadecimal 31 (el gràfic ASCII "1") que identifica el joc de caràcters del xinès, japonès, i coreà.] |
066 | ##$b$)1 [Els caràcters intermedis en la designació de seqüència són l'hexadecimal 24 i l'hexadecimal 29 (el gràfic ASCII "$)") que identifica el joc de caràcters com a múltiples bytes per caràcter i el seu ús com a joc G1, i el caràcter final és hexadecimal 31 (el gràfic ASCII "1") que identifica el codi de caràcter de l'est asiàtic per a ús bibliogràfic (ANSI/NISO Z39.64).] |
066 | ##$b)Q [El caràcter intermedi en la designació de seqüència és l'hexadecimal 29 (el gràfic ASCII ")") que identifica el joc de caràcters com un byte per caràcter i el seu ús com a joc G1, i el caràcter final ésl' hexadecimal 51 (el gràfic ASCII "Q") que identifica el joc del ciríl·lic ampliat.] |
066 | ##$c)2 [El caràcter intermedi en la designació de seqüència és l'hexadecimal 29 (el gràfic ASCII ")") que identifica el joc de caràcters com a joc G1 i un byte per caràcter, i el caràcter final és l'hexadecimal 32 (el gràfic ASCII "2") que identifica el joc de caràcters de l'hebreu.] |
(03/05/2012) | snb@bnc.cat |