Tasques i funcions
Gestiona i organitza la documentació de l'arxiu administratiu històric, intermedi i actiu, fruit de l'activitat de la biblioteca, i l'arxiu històric, amb fons arribats per compra i donatiu.
Història
Des de l'inici de la Biblioteca sempre s'ha mantingut en funcionament l'arxiu administratiu i històric. L'arxiu ha tingut dependències diverses i en l'actualitat forma part de la Unitat Bibliogràfica.
Fons i Col·leccions
Compren tota la documentació administrativa de la pròpia biblioteca; l'arxiu històric comprèn fons notarials, comercials, patrimonials del S. IX al XX i l'arxiu històric del propi Hospital de la Santa Creu. Entre els fons en destaquen alguns com el del Marquesat de Moja amb més de 2.500 perganims, el del Marquesat de Saudín, amb més de 3.000 pergamins, el del Comtat de Solterra, amb 1600 pergamins, el d'Erasme de Gònima i el de la Junta de Comerç de Catalunya.